یک سیاستمدار حزب چپ آلمان گفت، مقام‌های غربی در حال به کارگیری شیوه‌های "رمان‌های جورج اورول" در تلاششان برای متقاعد کردن رای‌دهندگان از بابت این ادعاها که تانک‌ها در اوکراین صلح به ارمغان می‌آورند؛هستند.

سیاستمدار آلمانی: دولت‌های غربی به مردم درباره هدف واقعی جنگ اوکراین دروغ می‌گویند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جورج اورول، رمان نویس بریتانیایی از بابت نگارش رمان‌های مشهور با فضای ویرانشهری و توتالیتری نظیر رمان "۱۹۸۴" شهرت دارد.

سارا واگن‌کنشت، نماینده حزب چپ آلمان در پارلمان این کشور در تجمعی در شهر برلین که با هدف مخالفت با کمک‌ نظامی به اوکراین برگزار شد، بیان کرد: "جورج اورول می‌دانست اگر هر کس دروغی که منتشر شده را باور کند، پس این دروغ در تاریخ ثبت شده و تبدیل به واقعیت می‌شود. پس ما به وضوح می‌گوییم که دیگر دروغ‌های شما را باور نمی‌کنیم. ما می‌دانیم که سلاح‌ها می‌کشند و تانک‌ها برای جنگ راه انداختن وجود دارند. و ما می‌دانیم که آزادی ما در اوکراین محافظت نمی‌شود. هدف از جنگ اوکراین دفاع از هیچ ارزشی نیست، بلکه گسترش نفوذ آمریکا و ناتو به بهانه "همبستگی با اوکراین" است.

واگن‌کنشت اظهار کرد:‌ "این یک دروغ است. همبستگی این است که هر کاری برای جلوگیری از مرگ‌ها انجام دهیم. همبستگی یعنی نجات جان‌ها، نه از بین بردن آنها، یعنی حمایت از صلح نه جنگ. این کار به تانک نیاز ندارد، به دیپلماسی، مذاکره و میل به مصالحه از جانب دو طرف نیاز دارد."

این سیاستمدار آلمانی خاطر نشان کرد، "بخشی از حقیقت" این است که مذاکرات صلحی که با میانجی‌گری اسرائیل و ترکیه در سال ۲۰۲۲ برگزار شد "به خاطر روسیه شکست نخورد". با این حال، او از مسکو خواست تا اکنون پیام آمادگی خود برای مذاکره را بفرستد.

روز شنبه، هزاران نفر در نزدیکی "دروازه براندنبورگ" در شهر برلین تظاهرات کرده و از آلمان خواستند به جای ارسال سلاح‌های مرگبار به کی‌یف، به پیشبرد روند صلح بین اوکراین و روسیه کمک کند. این "راهپیمایی صلح" در شهر برلین توسط حزب چپ آلمان سازماندهی شد و بر اساس گزارش‌ها بیش از ۵۰۰۰۰ نفر در آن شرکت کردند. در این تظاهرات معترضان پرچم‌های صلح را تکان داده و پلاکاردهایی در دست گرفتند که روی آنها نوشته شده بود: "بدون سلاح، صلح کنید" و "دیپلماسی، به جای تحویل تسلیحات."

در مانیفست این اعتراضات، حزب چپ‌ آلمان از اولاف شولتس، صدراعظم این کشور خواست که "تشدید روند تحویل تسلیحات را متوقف کند" و به جایش بر حمایت از آتش‌بس و مذاکرات صلح برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم تمرکز کند. طوماری که توسط واگنکنشت در وب سایت change.org در ماه جاری میلادی راه اندازی شد، تقریبا به دست ۶۵۰۰۰۰ نفر امضا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.